Neurobiologische verschillen bij dyslexie manifesteren zich al op kleuterleeftijd

Verschillen in de hersenen bij kinderen met of zonder dyslexie manifesteren zich al op kleuterleeftijd. Dat blijkt uit langdurig onderzoek van KU Leuven, dat donderdagavond voorgesteld wordt op een evenement over taal en taalonderzoek in Leuven. De ontdekkingen zouden het mogelijk kunnen maken om dyslexie al op vroegere leeftijd te diagnosticeren. 

Meer krantenkoppen in België

Engeland zal volgend jaar ongeziene watertekorten kennen door aanhoudende droogte

U zou het misschien niet meteen verwachten aan de overkant van het Kanaal, maar de Britse overheid en waterbedrijven bereiden zich voor op een uitzonderlijke droogte in 2026, die volgens experts ernstiger kan zijn dan alle voorgaande in decennia. Door een combinatie van klimaatverandering, verouderde infrastructuur en een tweede opeenvolgende droge winter, dreigt Engeland in het voorjaar en de zomer

Lees meer »

Uitbater (52) Blankenbergse kledingzaak randt slechtziend meisje (16) aan: “Ze raakte tijdens het passen verstrikt in een kleedje”

Een vijftiger is voor de Brugse rechtbank schuldig bevonden aan de aanranding van een slechtziend tienermeisje in het privégedeelte van de kledingzaak die hij destijds uitbaatte. “Ze zou een kleedje krijgen als zij hem liet begaan”, stelde de procureur. Mohammad B. ontkende dit met klem en beweerde dat hij het meisje enkel wou helpen.
The post Uitbater (52) Blankenbergse

Lees meer »

Trump wil elke Amerikaan 2.000 dollar uitkeren uit invoerheffingen, maar botst op financiële en juridische bezwaren

President Donald Trump heeft opnieuw het idee geopperd om de meeste Amerikanen een “dividend” van minstens 2.000 dollar (1.732 euro) uit te keren, gefinancierd door de opbrengsten van invoerheffingen. De aankondiging, gedaan via zijn Truth Social-platform, lijkt bedoeld om publieke steun te winnen voor zijn handelsbeleid, maar roept vragen op over de haalbaarheid en legaliteit van het voorstel.

Lees meer »

Dit zijn de 5 finalisten voor Hét Product Made in Antwerpen

Made in, het regionaal b2b-nieuwsmerk van Mediahuis, gaat op zoek naar ‘Hét Product Made in Antwerpen’ en zet de schijnwerpers op enkele van de meest opmerkelijke en innovatieve producten die Vlaanderen te bieden heeft. Bijna 50.000 mensen brachten hun stem uit voor de wedstrijd en dankzij die massale belangstelling is de top 5 bekend.

Lees meer »