Zeldzame lookmaskerbij dook afgelopen zomer meer op in Lint

De zeldzame lookmaskerbij, al twee jaar de mascotte van Lint, laat zich steeds meer zien in de gemeente. Het is een positief gevolg van de acties die uit het bijenplan zijn ontstaan. 

Meer krantenkoppen in België

Sergio is bijna bekender als ‘Immoscoopman’ dan als zichzelf: waarom reclame met BV’s helemaal terug is

“Als ik ergens kom, hoor ik meer ‘Immoscoopman’ dan ‘Ha, de Sergio’.” Sergio Quisquater maakt reclame voor een vastgoedplatform, en hij is niet de enige BV die opdraaft in tv-spotjes. Erik Van Looy voor Farmaline, Thibau Nys en Gert Verheyen voor Lidl: reclame met bekende gezichten is helemaal terug. Influencers op sociale media hebben immers afgedaan. We zochten uit hoe

Lees meer »

Okkernoten van Hugo (71) kleuren allemaal zwart: “Ik ben helaas lang niet de enige, de hele notenoogst is quasi vernield door exotische vlieg”

Hugo De Breucker (71) zit met de handen in het haar. Het is al het tweede jaar dat grote okkernoten van zijn notelaar zwart worden. “Maar dit jaar is het echt heel erg, ik hou bijna geen noten meer over”, zucht Hugo. Hij is lang niet alleen: de walnootboorvlieg blijkt de schuldige te zijn die op heel wat plaatsen complete

Lees meer »

Vaccinatiemoeheid slaat toe in West-Vlaanderen: “Het is aan de dokters en apothekers om de kwetsbare mensen te informeren”

In de afgelopen jaren hebben een pak meer West-Vlamingen zich laten vaccineren tegen het griepvirus. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van onderzoekscentrum Sciensano. Maar de wil om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus is in de laatste twee jaar sterk gedaald. “Dat zal wellicht dit jaar nog verder dalen en ook het vaccineren tegen de griep zal

Lees meer »