Vijf ondernemende vrouwen uit de Steenpoort in het Kortrijkse winkelwandelgebied slaan de handen in elkaar. Samen organiseren ze een winactie met een prijzenpot van 750 euro shoptegoed, te besteden in hun eigen winkels. Met hun initiatief willen ze niet alleen klanten verwennen, maar ook de lokale handel in de kijker zetten.
“Wij zijn een enthousiast en ondernemend vrouwenteam met handelszaken aan de Steenpoort”, zegt Sofie Lewyllie van Stories About, een conceptstore met deco, cadeauartikelen en dameskledij. “Met deze actie willen we tonen dat lokaal winkelen een beleving is. In onze winkels draait het om persoonlijk contact, service en stylingadvies — dingen die je online niet vindt.”
“We geloven dat dit initiatief niet enkel onze winkels ten goede komt, maar het hele centrum van Kortrijk”
De winactie komt er op initiatief van vijf ondernemers: Laura Derouf van Laura Juweelontwerpster, Freya Deloore van Selected Nation, Julie Verheyde van Brands4Kids, Eleen Vandenberghe van BRA en Sofie Lewyllie van Stories About. “We bundelen onze krachten”, vertelt Freya Deloore. “We geloven dat dit initiatief niet enkel onze winkels ten goede komt, maar het hele centrum van Kortrijk. We willen tonen dat de stad leeft, bruist en heel wat te bieden heeft.”
Week van de Stenen Winkel
Het idee groeide na hun deelname aan de Week van de Stenen Winkel, een campagne die lokale handelaars in Vlaanderen en Nederland ondersteunt. Toen gaven de winkels een kleine attentie en organiseerden ze een winactie met een cadeaubon van 100 euro. “Dat smaakte naar meer”, vertelt Eleen Vandenberghe van BRA. “Nu pakken we het groter aan: een shoptegoed van 750 euro bij al onze winkels samen.”
Laura Derouf, die al vier jaar haar atelier in de Steenpoort heeft, vult aan: “Het is ook een manier om de sociale media van onze winkels te versterken. Om kans te maken, moeten deelnemers ons volgen op Instagram, de actie delen en drie vrienden taggen.”
De actie wordt gelanceerd op zondagavond 12 oktober, de loting volgt op 21 oktober om 19 uur. “We hopen dat veel mensen meedoen en vooral ook eens binnenspringen”, zegt Julie Verheyde van Brands4Kids.
Ontdek de deelnemende winkels op de Instagrampagina’s van Stories About, Selected Nation, Brands4Kids, BRA en Laura Juweelontwerpster.
The post Ondernemende vrouwen uit Steenpoort lanceren winactie van 750 euro: “Tonen dat lokaal winkelen een beleving is” is provided by KW.be.