In een tijd waarin zorgpersoneel schaars is, kiest az West Veurne voor een eerlijke,authentieke aanpak met de nieuwe campagne ‘Wij doen het gewoon.’ Het ziekenhuis toont hoe gewone mensen elke dag iets bijzonders doen.
Op Open Bedrijvendag stelde az West met trots zijn employer-branding-campagne voor. De campagne zet de unieke troeven van het ziekenhuis als werkgever in de kijker. Met de baseline “Wij doen het gewoon. En dat maakt het bijzonder” wil het ziekenhuis de kracht van het gewone benadrukken: zorg die oprecht is, teams die hecht samenwerken en een werkplek waar je als professional én als mens kan groeien.
Gemaakt door, met en voor medewerkers
Met uitzondering van fotografie en video, waarvoor een beroep werd gedaan op de expertise van Moonshot, werd de employe- branding-campagne volledig in huis gemaakt, in een mooie samenwerking tussen team HR & team Communicatie. De campagne werd geïnspireerd door de verhalen van de mensen die elke dag in az West het verschil maken. Via een brede bevraging, individuele vragenlijsten en focusgroepen deelden tientallen medewerkers hun ervaringen. Hun antwoorden vormden de basis voor vijf troeven van az West: jouw werk doet ertoe: elke dag help je mensen en dat geeft voldoening, hier hoor je erbij: je voelt dat je deel uitmaakt van een warme familie, je groeit op jouw manier: je krijgt ruimte en vertrouwen om jezelf te ontwikkelen, je staat dicht bij iedereen: hier houden we de lijnen kort en de drempels laag en je werkt in een aangename regio: geen files, wel frisse lucht, natuur en zee.
Feestelijke dag
Bert Cleuren, algemeeen directeur az West: “De campagne is écht van onze mensen. Hun verhalen, hun woorden en hun energie hebben we samen vertaald naar beelden en boodschappen die tonen wie we zijn. Dat maakt het authentiek en herkenbaar. Het is fijn onze medewerkers te zien schitteren op de foto’s en in de video.”
De medewerkers kregen een week voor de officiële lancering al de primeur van de campagne. Het werd een feestelijke dag: het keukenteam maakte met veel liefde de lievelingsgerechten van het personeel: mosselen met frietjes en steak tartaar, en in de namiddag was er heerlijke taart Sofie De Leener van team Communicatie en Isabel Coysman van team HR: “We wilden dat onze mensen als eersten konden kennismaken met de uitgewerkte campagne. Employer branding begint immers van binnenuit, met trots en betrokkenheid. De komende weken en maanden plannen we nog acties om het ambassadeurschap onder de collega’s warm te houden.”
Met deze campagne wil az West zich duidelijk profileren als werkgever met een menselijk gezicht. Het doel: medewerkers trots en verbonden houden, en nieuw talent aantrekken dat bewust kiest voor een warme werkomgeving met maatschappelijke meerwaarde. “Bij az West draait het niet om superhelden. Het draait om gewone mensen die samen elke dag iets bijzonder maken. Dat is onze kracht, en die willen we laten zien,” besluit Bert Cleuren.
The post az West Veurne lanceert warme campagne over zorg met een hart is provided by KW.be.