De heemkundige kring ‘t Zwin Rechteroever en Carrefour Market Sijsele, uitgebaat door Tine Vanderyse en Matthias De Waele, lanceren samen een fraai stickerboek over Damme. “Het boek zelf geven we gratis en de inplakplaatjes zijn te verkrijgen door punten te sparen in de winkel.”
De uitbaters, het koppel Tine Vanderyse en Matthias De Waele, gingen een opmerkelijke samenwerking aan met heemkundige kring ‘t Zwin Rechteroever Damme voor de lancering van een boek over groot-Damme. Het gaat om een zogenaamd stickerboek, zoals de Panini-voetbalstickerboeken van destijds. De eigenlijke productie is in handen van Local Loyalty Group, die ook gelijkaardige boeken ontwikkelt voor andere Carrefour-vestigingen. “Wij werkten eerder al samen voor een stickerboek over voetbal, waarvoor de klanten punten konden sparen om de stickers te verkrijgen”, zegt Tine Vanderyse. “Dat was toen een groot succes, dus we wilden dit herhalen rond een ander thema. Dat werd de geschiedenis van Damme en zijn deelgemeenten. We zochten uit wie daarvoor de nodige kennis heeft en kwamen uit bij de heemkundige kring.”
Dankbaar initiatief
“Wij vonden dit een mooi en dankbaar initiatief om aan mee te werken. Ik heb kenners van alle deelgemeenten aangesproken en heb ook de coördinatie op mij genomen”, vult voorzitter Philip De Busscher aan. “Ik mag wel zeggen dat het een heel mooie publicatie geworden is. Zo hebben we bijvoorbeeld gewerkt met oude foto’s, met daarnaast foto’s van vandaag in hetzelfde perspectief.”
Voor Damme werd input aangeleverd door Caroline Terryn, voor Sijsele en Moerkerke door Philip De Busscher, voor Den Hoorn door Hendrik De Leyn, voor Vivenkapelle door Bruno Comer en Frederik Oosterlynck, voor Oostkerke door Roland Pintelon, Louis De Keyser en Willy Haegeman en voor Lapscheure en Hoeke door Hendrik De Leyn. (PDV)
Meer info: www.facebook.com/ marketsijsele
The post Carrefour Sijsele lanceert stickerboek over Damme is provided by KW.be.