Het stadsbestuur van Gistel is gestart met de tweede editie van de buurtanalyse, een initiatief om een beter beeld te krijgen van de behoeften en wensen van de inwoners.
“De eerste buurtanalyse in 2022 leverde waardevolle inzichten op en resulteerde in concrete verbeteringen in de stad”, claimt het stadsbestuur. Zo kreeg het lokaal dienstencentrum De Zonnewijzer meer bekendheid, kregen de stedelijke communicatiekanalen een gebruiksvriendelijke update, werden nieuwe initiatieven rond burencontact opgezet en kwam er een seniorenplatform en een versterkte campagne Gezonde Gemeente.
Vragenlijst
Tijd voor een vervolg. Alle 65-plussers ontvingen begin september een papieren vragenlijst. Nu roept het stadsbestuur alle Gistelnaars op om de digitale vragenlijst in te vullen. De online bevraging loopt tot 31 oktober en neemt ongeveer tien minuten in beslag. De link naar de digitale vragenlijst is te vinden op www.gistel.be.
“De buurtanalyse is voor ons een belangrijk instrument om rechtstreeks in gesprek te gaan met de inwoners”, zegt schepen van Welzijn Michel Vincke (Vooruit). “Hun feedback en suggesties vormen de basis voor een beleid dat echt aansluit bij de noden van onze stad. We hopen dan ook dat zoveel mogelijk Gistelnaars digitaal deelnemen.”
Wekelijkse markt
In de vragenlijst polst de stad bijvoorbeeld naar de bekendheid van diensten en initiatieven en bevraagt ze ook de interesse in vrijwilligerswerk, wat inwoners missen in hun buurt of alle andere mogelijke suggesties.
Naast de digitale bevraging staat het team van lokaal dienstencentrum De Zonnewijzer op maandag 29 september op de wekelijkse markt om inwoners te informeren en waar mogelijk te helpen bij het invullen van de vragenlijst. (TVA)
The post Buurtanalyse wil behoeften en wensen in beeld brengen is provided by KW.be.