France Télévisions betreedt Belgische reclamemarkt via RTBF-regie: privémedia reageren verontwaardigd

Vanaf 1 januari 2026 zullen Belgische kijkers op France 2, France 3 en France 5 reclameblokken te zien krijgen die specifiek gericht zijn op het Belgische publiek. De Franse publieke omroep France Télévisions heeft daarvoor een akkoord gesloten met RMB, de reclameregie van de RTBF, die instaat voor de commercialisering van deze advertentieruimte. 

Meer krantenkoppen in België

Oxfam klaagt neokoloniale greep op energietransitie aan

De wereldwijde omschakeling naar hernieuwbare energie dreigt een nieuwe vorm van kolonialisme te worden, waarbij de rijksten ter wereld de touwtjes in handen nemen en ontwikkelingslanden achterblijven. Dat stelt Oxfam in haar nieuwste rapport “Onrechtvaardige transitie: Het energetische toekomstperspectief terugnemen van het klimaatkolonialisme”, dat woensdag werd gepubliceerd.

Lees meer »

Mobicoach helpt bedrijven bij een gestroomlijnd mobiliteitsbeleid: “We zorgen voor begeleiding, advies op maat en tastbare oplossingen”

Thibault Moerkerke is al vier jaar actief bij Leiedal als Mobicoach maar krijgt er met een expertenpool een belangrijke troef bij om bedrijven te helpen aan duurzame mobiliteitsoplossingen. “Vanmorgen werd een charter ondertekend om de samenwerking met 21 aanbieders van duurzame mobiliteitsoplossingen te verzekeren”, zegt Moerkerke.

Lees meer »

Journées du Matrimoine: vrouwen krijgen eindelijk hun plek in de stadsgeschiedenis

Vanaf donderdag in Charleroi en vrijdag in Brussel gaan de Journées du Matrimoine van start, een cultureel en maatschappelijk initiatief dat het vergeten erfgoed van vrouwen opnieuw zichtbaar wil maken. Tot zondag worden tientallen activiteiten georganiseerd om de rol van vrouwen in de opbouw van steden te belichten, van architectuur en stadsplanning tot kunst, politiek en sociale structuren.

Lees meer »