Dolberg neemt in emotionele post afscheid van Anderlecht: “Ik kon de kans niet laten liggen om terug te gaan. Terug naar huis”

Kasper Dolberg is nu echt weg bij Anderlecht. Paars-wit en Ajax raakten het gisteren eens over een transfersom van 10 miljoen euro. Via bonussen kan daar nog 2,5 miljoen bijkomen. Intussen heeft de Deense spits in een emotioneel bericht op Instagram afscheid genomen van de Brusselaars: “Wat had ik graag samen met jullie een prijs gewonnen”, klinkt het onder meer. 

Meer krantenkoppen in België

Diamanten jubileum voor Roger (84) en Simonne (83)

Op 2 juni 1966 stapten Roger Van Glabeke (84) en Simonne Segaert (83) in het huwelijksbootje. Om hen te feliciteren met hun diamanten bruiloft, kwam schepen Stephanie Demeyer langs in hun flat in de Hendrik Dewildestraat in Bissegem. Roger groeide op in Spiere, Simonne in Sint-Denijs. Ze woonden tot voor drie jaar in de Rijmsnoerstraat …
The post Diamanten

Lees meer »

“De kinderen zijn heel inventief”: nieuwe vergroende speelplaats Pius X nodigt uit tot anders spelen

De grijze betonvlakte van de vrije basisschool Pius X heeft plaatsgemaakt voor een groene oase. Na een traject van meer dan twintig jaar opende de school afgelopen vrijdag officieel haar vernieuwde speelplaats onder de noemer ‘Pius bloeit en stoeit’.
The post “De kinderen zijn heel inventief”: nieuwe vergroende speelplaats Pius X nodigt uit tot anders spelen appeared first on

Lees meer »

Uitbater Pieter (48) blijft na brand in watersportclub Windhaan niet bij de pakken zitten: “We bekijken ook de mogelijkheid om een tijdelijke pop-up neer te zetten”

Uitgerekend op zijn verjaardag zag Pieter De Bleeker (48) in de nacht van zaterdag op zondag de bar van zijn watersportclub in rook opgaan. Het is bovendien zijn eerste seizoen als nieuwe uitbater van de Windhaan. “Maar we blijven niet bij de pakken zitten. De zomervakantie begint net.”
The post Uitbater Pieter (48) blijft na brand in watersportclub Windhaan

Lees meer »

Vrijdag warmste nacht van de week voorspeld: hier kan je nog tot laat zwemmen voor verkoeling

Met temperaturen die deze week naar tropische hoogtes stijgen, snakt iedereen naar een verfrissende duik. Omdat het komende vrijdag bovendien de warmste nacht van de week belooft te worden, breiden verschillende zwembaden hun openingsuren fors uit. Sommige centra blijven zelfs open tot middernacht om de grote vraag naar afkoeling op te vangen. Wij maakten een overzicht van waar je deze

Lees meer »

Risk Management Group komt in spoed samen door hittegolf in ons land

De Risk Management Group van de FOD Volksgezondheid, die instaat voor het beheer van gezondheidscrisissen in ons land, komt momenteel met spoed bijeen samen met vertegenwoordigers van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit). Dat meldt ‘La Dernière Heure’. Aanleiding is de intense en historisch uitzonderlijke hittegolf die deze week over ons land trekt.

Lees meer »