Gilbert Vanlee (76) uit Sint-Truiden bracht zijn auto vorig jaar naar een garage voor een motorherstelling. Steeds veranderde de diagnose en liepen de kosten op. Drie maanden en 4.450 euro later kreeg hij zijn wagen terug. “Maar al na een kilometer begonnen de problemen opnieuw. De herstelling was helemaal niet uitgevoerd. Ik krijg de garagist niet meer te pakken en voel me opgelicht”, vertelt hij aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou. “Met wekelijks één à twee dossiers zijn dit soort klachten geen uitzondering”, zegt de Consumentenombudsdienst. Waar moet je op letten als je je auto laat herstellen? En wat zijn je rechten?
Hoteluitbaters op Ibiza maken zich zorgen nadat in korte tijd 5 toeristen dodelijke val maken van hotelbalkon
In Ibiza slaat de hotelsector alarm nadat er in korte tijd vijf toeristen om het leven kwamen na een val van een balkon. De doden zijn een gevolg van het fenomeen ‘balconing’, waarbij toeristen vanop hun balkon in een zwembad springen of van het ene naar het andere balkon klimmen. Vermoedelijk zijn er drugs en alcohol gelinkt aan de incidenten.