Het was eeuwenlang een opslagplaats voor graan, nu zijn er twee bekende cafés: 1,2 miljoen euro om historisch pand te restaureren

De Graanspijker zegt je misschien niet veel, maar ‘t Spijker en ‘t Gouden Mandeken waarschijnlijk wel. Het historische gebouw waarin de cafés gevestigd zijn, is dringend aan restauratie toe. Daarvoor wordt 1,2 miljoen euro uitgetrokken. 

Meer krantenkoppen in België

JBC lanceert nostalgische K3-modecollectie voor volwassenen

Modegroep JBC brengt dit najaar een “nostalgische damescollectie” op de markt, geïnspireerd door K3. De lijn voor volwassenen zal knipogen naar iconische kleuren en hitnummers van de groep zoals ‘Oya Lélé’ en ‘Heyah Mama’. “De collectie steekt K3-nostalgie in een stijlvol, volwassen jasje en richt zich speciaal op volwassen fans die luidkeels meezingen met de hits”, klinkt het.

Lees meer »

Rode Kruis krijgt kritiek voor campagne waarbij jongeren bier krijgen na plasmadonatie: “Dit geeft de boodschap dat alcohol onschuldig is”

Rode Kruis-Vlaanderen lanceert samen met het bij de jeugd populaire biermerk ‘Tout Bien’ van influencer Average Rob een campagne om jongeren warm te maken voor plasmadonatie. Op die manier versterkt het Rode Kruis de boodschap dat alcohol onschuldig is, reageert Katleen Peleman van het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs (VAD). VAD vraagt de actie stop te zetten.

Lees meer »

Campagne tegen mensenhandel roept op om alert te zijn voor signalen van uitbuiting

Onder het motto “Maak mensenhandel zichtbaar” is de Blue Heart-campagne afgetrapt. Ze zet de problematiek rond mensenhandel en uitbuiting jaarlijks in de schijnwerpers in aanloop naar de Werelddag tegen Mensenhandel, dit jaar op woensdag 30 juli. “Laat ons samen bouwen aan een samenleving waarin mensenhandel geen plaats heeft”, zei federaal minister van Justitie Annelies Verlinden maandag op een persconferentie in

Lees meer »