Delhaize en Colruyt voeren grote veranderingen door in huismerken ‘365’ en ‘Everyday’

Colruyt en Delhaize gaan hun huismerken stevig aanpakken. Terwijl Delhaize het merk ‘365’ volledig schrapt, wil Colruyt het populaire ‘Everyday’ herbekijken. Expert Stefan Van Rompaey (RetailDetail) legt uit wat er aan de hand is.“Je ziet een verschuiving van de supergoedkope huismerken.” 

Meer krantenkoppen in België

Kartje Kilo maakt zich op voor thuismatch op Festival Dranouter: “Blij dat het Feestcomiteit terug van weggeweest is”

Het straattheaterduo Kartje Kilo is ook dit jaar weer van de partij op Festival Dranouter. Johan Feys en Wouter Sinaeve kruipen nog eens in de huid van Lode en Ridge van Feestcomiteit Dikkebusstraat. Het festival maakt deel uit van een meer dan goedgevulde zomer voor de twee artiesten.
The post Kartje Kilo maakt zich op voor thuismatch op Festival

Lees meer »

Verhitte politieke discussies over steeds meer airco’s in Europa: kan ons elektriciteitsnet dat wel aan?

De hittegolf in de warmste junimaand ooit doet de verkoop van airco’s in heel Europa pieken, ook bij ons. Airco kan verkoeling geven en levens redden, maar brengt ook een hoge milieukost met zich mee: de toestellen verslinden elektriciteit en de warme lucht die ze uitstoten, warmt steden nog meer op. Kan ons elektriciteitsnet het toenemende aantal airco’s wel aan?

Lees meer »

CEO Jurgen Foré over Remco Evenepoel en sterke Tour van Soudal Quick-Step: “Soms hoor ik verhalen waarvan ik denk: ‘waar halen ze ’t in godsnaam?’”

Je grote klassementspion verliezen, maar toch een van de best scorende ploegen worden. Straf, wat Soudal-Quick Step klaarspeelt in de Tour. CEO Jurgen Foré is dan ook niet bang voor de toekomst, met of zonder Remco Evenepoel. Hij verdedigt zijn beleid en gaat geen thema uit de weg. Van de ribbreuk van Evenepoel en diens mogelijke transfer naar Red Bull

Lees meer »