FC Aalbeke Sport maakt zich op voor een nieuw voetbalavontuur in eerste provinciale. En de Blauwe Uilen doen dat niet onopgemerkt. Het Aalbeekse bestuur vond dat het tijd werd om met iets nieuws op de proppen te komen. “Sinds onze terugkeer als KFC Aalbeke Sport in 2008 prijkt steevast hetzelfde vertrouwde logo op onze tenues en communicatie”, weet sportief manager Gaël Agneray.
“Met de negentigste verjaardag van onze club in zicht, vonden we het tijd voor vernieuwing. Een nieuwe look die onze ambities weerspiegelt en klaar is voor de toekomst. En er is geen beter moment dan nu aan de vooravond van de nieuwe competitie. Als kersverse eersteprovincialer staan we aan de aftrap van een nieuw seizoen. En ook onze tweede ploeg die vorig seizoen de titel pakte in vierde provinciale zal in derde zijn mannetje staan. De overgang naar ons nieuwe logo zal geleidelijk verlopen. Denk aan de signalisatie rond het terrein, de uitrusting van onze spelers, onze online aanwezigheid op sociale media én natuurlijk op onze website. Stap voor stap bouwen we aan een moderne identiteit, zonder onze roots te vergeten.”
“Voor het ontwerp klopten we aan bij Laurens Degryse, oprichter van Lynx Sports Group”, vervolgt Gaël Agneray. “Geen onbekende voor onze club, want Laurens is de drijvende kracht achter onze social media-templates op wedstrijddagen. Zijn kennis van design én zijn hart voor Aalbeke maakten hem de geknipte persoon voor deze opdracht.”
traditie en moderniteit
“Het nieuwe logo geeft KFC Aalbeke Sport een frisse en eigentijdse uitstraling”, pikt Laurens Degryse in. “We kozen voor strakkere lijnen, een eenvoudiger kleurenpalet, maar mét behoud van historische elementen zoals het oprichtingsjaar 1935. Zo brengen we traditie en moderniteit harmonieus samen.”
“We voelden dat het tijd werd voor een logo dat beter aansluit bij wie we zijn: een club die niet stilstaat, maar vooruit wil”, neemt Gaël Agneray over. “Sportief hebben we de afgelopen seizoenen het maximum gepresteerd, met promoties én een titel. Daarom gaan we nog niet op onze lauweren rusten. Zoals onze CFO Lowie Devriendtal aangaf: onze focus ligt op stabiliteit. Zowel financieel als structureel. Daar hoort ook een sterke marketingvisie bij. We willen een toonaangevende club worden en blijven in Zuid-West-Vlaanderen. Op én naast het veld. Ik ben dan ook bijzonder trots om dit nieuwe logo te mogen voorstellen. Ik kan niet wachten om het te zien schitteren op de nieuwe shirts, die Laurens trouwens ook ontwierp.”
“Binnenkort vind je op onze website ook een huisstijlgids, zodat het logo overal correct gebruikt wordt”, besluit Gaël Agneray.
The post FC Aalbeke heeft nieuw logo is provided by KW.be.