De jonge Jett Carette Frey, zoon van tattoo-artieste Cindy Frey en muzikant Steve, heeft zijn eerste zakelijke doelpunt gescoord. Met JSTRK – uitgesproken als “Jet-strike” – trapt hij zijn eigen voetbalmerk af.
“Jett kwam op een dag naar me toe en zei: ‘Ik wil ook een eigen merk, net zoals jij, mama’,” vertelt Cindy Frey. “Hij had gezien dat ik T-shirts, sokken, stickers, mokken en skateboards maakte en dacht: dat wil ik ook.”
Zo gezegd zo gedaan. Met de steun van zijn ouders, maar ook met zijn eigen spaargeld, ontwierp Jett zelf een logo, stuurde hij zelf de eerste mails naar Blue Melon, die de productie doet, en bestelde hij twee eerste outfits: eentje voor zichzelf en eentje voor papa Steve. “De bedoeling is om te werken op bestelling, zo hoeft hij niet meteen een grote investering te doen”, zegt Cindy.
Nog veel plannen
JSTRK richt zich voorlopig op shirts en shorts, maar ook een webshop, Instagram en TikTok-campagnes staan al op de planning. Doel? Geld verdienen én tegelijk iets cools doen. “In de winter had ik me graag gericht naar een sweater en een lange broek. Ideaal in het winterseizoen”, aldus nog Jett.
En wie de tattoo shop binnenwandelt voor een JSTRK-shirt, komt daar misschien ook buiten met een paar sokken van mama Cindy. Haar eigen sportsokkenlijn ging vorig jaar als warme broodjes over de toonbank. “Ik kreeg zoveel goede reacties dat ik vier nieuwe designs maakte”, zegt ze trots. “Ze zijn comfy, stevig en passen perfect bij sneakers, Vans, skateschoenen, maar ook onder een paar Dr. Martens.”
De producten zijn te koop in de tattoo shop, op tattoo conventies én online via Blue Melon. Een huis vol creatieve ondernemers, dus.
De shop is te vinden in de Gasstraat 43, 8500 Kortrijk.
The post Zoon van Cindy Frey lanceert eigen voetbalmerk: “Ik wil ook een eigen merk, mama” is provided by KW.be.