Na een jaar testen in een zeventigtal winkels in West- en Oost-Vlaanderen en Henegouwen gaat supermarktketen Aldi zijn digitale klantenkaart uitrollen naar al zijn ruim 440 winkels in België. Dat meldt Het Nieuwsblad en het bedrijf bevestigt.
Als een van de laatste supermarktketens in België lanceert Aldi een getrouwheidsprogramma. De Belgische winkels kregen vorig jaar de primeur binnen de groep Aldi Nord voor een test. Het gaat om een QR-code die aan de kassa wordt gescand. Klanten verzamelen punten die ze vervolgens kunnen ruilen voor gratis producten of korting.
Succesvolle test
De test was volgens Aldi een succes. Het bedrijf zal het systeem daarom verder uitrollen over al zijn winkels in België. Dat zal gebeuren aan een ritme van zeventig winkels per week, zegt woordvoerder Jason Sevestre. Volgende week start de uitrol in het Waasland en tegen het einde van de zomer zouden klanten in alle winkels in België punten moeten kunnen sparen.
Tijdens de test heeft Aldi het programma nog uitgebreid met “challenges”. Als klanten bijvoorbeeld in juli vijf keer ijs van het merk van Aldi kopen, krijgen ze bonuspunten.
Waardevolle gegevens
In het begin van het jaar lanceerde concurrent Lidl al een gelijkaardig systeem. De discounters waren laat met getrouwheidsprogramma’s, want supermarkten als Delhaize en Carrefour laten klanten al jaren punten sparen. De klantenkaarten leveren de bedrijven heel wat waardevolle gegevens op over hun klanten.
The post Na geslaagde testfase van een jaar in onder andere West-Vlaanderen breidt Aldi digitale klantenkaart uit naar heel België is provided by KW.be.