Gesponsord busje officieel voorgesteld: “Een meerwaarde voor de gemeente”

Onder ruime belangstelling werd het gesponsord busje dat de gemeente ter beschikking kreeg van de firma Special ad aan de genodigden en aan zijn sponsors voorgesteld. Het busje staat steeds op het marktplein wanneer het niet gebruikt wordt, zodat de namen van sponsors in het oog vallen. Het busje werd officieel voorgesteld aan de sponsors en genodigden. Schepen Olivier De Marez gaf tekst en uitleg.

“Vanuit het gemeentebestuur moet ik iedereen bedanken om ons de mogelijkheid te beiden om gebruikte kunnen maken van ons gesponsord busje. Hierbij en in het bijzonder onze dank aan onze handelaars en bedrijven die opnieuw hun inzet en vertrouwen aan onze gemeente schenken en de firma Special ad, om ons deze mogelijkheid te bieden. Dat busje heeft effectief een meerwaarde voor onze gemeente. Het busje wordt in hoofdzaak gebruikt door onze eigen diensten in het kader van onze gemeentelijke dienstverlening aan de burgers. Zo wordt het busje intensief gebruikt door de dienst Vrije Tijd, de Wiemkes voor vervoer van kinderen van en naar school, muziekschool, zwembad en uitstappen. Ook de sociale dienst maakt er handig gebruik van voor de voedselbedeling, net als het lokaal dienstencentrum Tjuf. Ook algemene verplaatsingen van het eigen personeel naar opleiding en vergaderingen gebeuren met het busje. Ook erkende Oostrozebeekse verenigingen kunnen gebruikmaken van het voertuig, wat ook op geregelde basis gebeurt.”

Sociaal engagement

Het sociaal engagement van de sponsors en Special Ad werd nog eens in de verf gezet door het uitreiken van een cheque ter waarde van 2.500 euro die onder volgende Oostrozebeekse goede doelen werd verdeeld: vzw Alois, dat zorgt voor een verpleegkundige oppas voor kinderen met een beperking; het Rode Kruis, dat altijd klaarstaat om te helpen; de vrijwilligerswerking van woonzorgcentrum Rozenberg, die zich dagelijks inzet om de senioren een mooie tijd te bezorgen; en Samana, dat zich inzet voor mensen met een chronische ziekte of zorgnood. De vertegenwoordigers van deze vier goede doelen mochten dan ook de cheque in ontvangst nemen.

The post Gesponsord busje officieel voorgesteld: “Een meerwaarde voor de gemeente” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Barbie pakt uit met eerste pop met diabetes

Vanaf vandaag is een wel erg unieke Barbie te koop: eentje met diabetes type 1. Suikerspiegelmeter en insulinepomp incluis. Ambassadrice van de nieuwe pop is influencer An-Katrien Casselman, een rolmodel binnen de diabetesgemeenschap.

Lees meer »

De Barke opent na 15 jaar nog eens de deuren als pop-up zomerbar: “Dorstigen laven voor goed doel”

Goed nieuws voor nostalgici, fietstoeristen en warmhartigen: de legendarische zomerbar De Barke keert eenmalig terug tijdens het verlengd weekend van volgende week. Zo blaast Feestcommissie Veurne nieuw leven in dit stukje zomererfgoed, waarmee ze fondsen willen werven voor hun Sinterklaasfeest.
The post De Barke opent na 15 jaar nog eens de deuren als pop-up zomerbar: “Dorstigen laven voor goed

Lees meer »

Marieke De Maré over ‘Pluk van de Petteflet’: “Annie M.G. Schmidt wist: samenleven is als vreemde vogels die leren fladderen in hetzelfde nest”

Dat Pluk van de Petteflet nu in de canon staat, is een doorbraak, schrijft Marieke De Maré. “Annie M.G. Schmidt verdient haar plek als bouwer van werelden waarin iedereen mee mocht doen.” Want zij en Pluk wisten: samenleven is geen optelsom van perfecte mensen, maar van vreemde vogels die leren fladderen in hetzelfde nest.

Lees meer »