Voor een adreswijziging kan je normaal niet om een tripje naar het stadhuis heen, maar dankzij een nieuw toestel kan de dienst burgerzaken van Tielt voortaan ook aan huis komen bij minder mobiele bewoners.
De stad investeerde namelijk in een ‘mobio-kit’, een mobiel toestel waarmee burgers thuis of in een woonzorgcentrum dezelfde service krijgen als aan het loket van de dienst burgerzaken. Zo kunnen elektronische identiteitskaarten volledig op locatie aangevraagd, aangepast en afgeleverd worden. “Alles gebeurt ter plekke, inclusief pasfoto, handtekening en vingerafdrukken”, aldus zorgschepen Pascale Baert (Iedereen Telt). “Deze nieuwe aanpak vervangt een logge, omslachtige procedure waarbij mensen vaak nog zelf met veel moeite naar het loket moesten komen of zich moesten laten vervangen door een familielid met een ziektebriefje.”
De stad investeerde 7.669,51 euro (inclusief btw) in de kit, aangevuld met een jaarlijkse onderhoudskost van 2.279,40 euro (inclusief btw). De nieuwe dienstverlening (die voor alle duidelijkheid alleen voor minder mobiele personen bedoeld is) werd met succes uitgetest in de nieuwe assistentieflats van Huyse Ampe. (SV)
Minder mobiele inwoners of woonzorgcentra die er gebruik van willen maken kunnen een afspraak maken via 051 82 66 30.
The post Tielt brengt loketdienst aan huis met nieuwe mobiele biometrische kit is provided by KW.be.