Door inlogproblemen met de bpost-app kunnen sinds woensdagmiddag geen pakjes worden afgehaald uit pakjesautomaten zonder beeldscherm. Het probleem blijft aanhouden, maar bpost verzekert dat de 10.000 pakjes ten laatste vrijdagochtend beschikbaar zullen zijn in een ander postpunt. De pakjesbezorger benadrukt dat het om een beperkt volume gaat in verhouding tot het totale aantal.
Het probleem treft enkel klanten van wie het pakje werd geleverd in een onbemande automaat zonder beeldscherm. Om het deurtje te openen, is de bpost-app nodig, maar het is momenteel niet mogelijk om in te loggen. In automaten met een touchscreen of in een bemand postpunt doet zich geen probleem voor.
“Op dit moment is er nog geen stabiele oplossing. Onze IT-diensten werken continu aan het probleem”, zegt woordvoerder Mathieu Goedefroy. Bpost is woensdag begonnen met het leegmaken van de getroffen automaten. “Iedereen van wie het pakje vastzit, kan dat ten laatste vrijdagochtend ophalen.” De pakjes worden omgeleid naar het dichtstbijzijnde postpunt. Klanten worden op de hoogte gehouden via e-mail.
Excuses
Goedefroy benadrukt dat het om slechts 10.000 pakjes gaat, ofwel 2 procent van het totale volume dat bpost dagelijks verwerkt, ongeveer een half miljoen pakjes. Er is bovendien geen enkele aanwijzing dat het om een cyberaanval gaat. “Niettemin vinden we dit zelf bijzonder vervelend en verontschuldigen we ons voor het ongemak”, aldus de woordvoerder.
The post Pakjes van bpost ten laatste vrijdagochtend op te halen na technische storing: “We verontschuldigen ons voor het ongemak” is provided by KW.be.