Door inlogproblemen met de bpost-app kan je momenteel geen pakjes afhalen uit automaten zonder beeldscherm. Het gaat naar schatting om zo’n 10.000 pakjes. Dat meldt VRT. Alle andere pakjes bij bemande afhaalpunten of automaten met beeldscherm kan je wel nog afhalen. Bpost werkt aan een oplossing: “Maar wees gerust, de pakjes zijn niet verloren”, klinkt het.
We hebben het zelf al gemerkt: sinds dinsdagmorgen ligt er een pakje voor ons klaar in een pakjesautomaat, maar om die te openen heb je de bpost-app nodig… waar je nu niet mee kan inloggen. Dus blijft de locker dicht en zo kunnen we ons pakje niet afhalen. Dit krijg je te zien op je smartphone:

“Het gaat om een minderheid van de pakjes”, zegt woordvoerder Mathieu Goedefroy aan VRT. “Dagelijks behandelen we 500.000 pakjes, en zo’n 2 procent daarvan gaat naar zo’n lean locker zonder beeldscherm.” Reken dus op zo’n 10.000 pakjes in heel België.
Bpost verzekert wel dat de pakjes niet verloren zijn. “We hebben het e-mailadres en de gegevens van al die klanten, en werken momenteel aan een oplossing. Als we die pakjes zouden omleiden naar een pakjespunt of een postpunt, dan zullen de klanten daar een melding van krijgen. We excuseren ons intussen voor het ongemak.” Bpost werkt aan een oplossing voor het probleem:

The post Duizenden pakjes zitten vast in lockers door technische storing bij bpost: “We werken hard aan een oplossing” is provided by KW.be.