Een boodschap van de deurmat

Post Content 

Meer krantenkoppen in België

Een rugzak voor twee euro of juwelen met 80 procent korting: trap niet in de val van nepadvertenties

Een rugzak van The North Face, winkelprijs rond de 100 euro, voor maar 2 euro. Bij Decathlon kan het, volgens advertenties op sociale media. Of luxesneakers kopen met 90 procent korting. “Trap niet in de val”, waarschuwt Safeonweb dat het aantal nepadvertenties op sociale media ziet stijgen. In 2024 waren het er meer dan 300 volgens de Economische Inspectie.

Lees meer »

Oostenrijkse krant in opspraak na publiceren van nepinterview met Clint Eastwood

De Oostenrijkse krant ‘Kurier’ ligt onder vuur nadat ze een zogenaamd exclusief interview publiceerde met de beroemde filmmaker Clint Eastwood (95). Enkele passages uit het interview werden wereldwijd overgenomen door andere media, waardoor het uiteindelijk ook Eastwood zelf bereikte. Die liet weten dat het interview “volledig nep” was. In een verklaring op hun website erkent Kurier inmiddels dat het om

Lees meer »

Urenlange zoektocht in Nederland naar zwangere vrouw die zou bevallen in duinen levert niks op en is gestaakt

De politie in Nederland heeft zaterdagavond urenlang gezocht naar een vrouw die aan het bevallen zou zijn in het duingebied van Rockanje, niet ver van Rotterdam. De vrouw had volgens de politie “dringend medische hulp nodig”. Na meer dan vijf uur zoeken met honden, paarden, helikopters en drones is de zoektocht gestaakt. Het is niet duidelijk wat er juist aan

Lees meer »

Houtmarkt omgetoverd tot kinderparadijs: “Wat we doen? Gewoon crazy”

Deze namiddag werd de Houtmarkt in Kortrijk omgetoverd tot een kinderparadijs met leuke attracties, kinderspelen en circusinitiaties. Het Team Avanco heeft alles perfect in handen. Enkel regenbuitjes kunnen roet in het eten gooien.
The post Houtmarkt omgetoverd tot kinderparadijs: “Wat we doen? Gewoon crazy” appeared first on KW.be.

Lees meer »

Nieuwe BOB-campagne geeft duidelijke boodschap aan slagboom van parkings: “Jij parkeert nu je wagen, BOB rijdt straks veilig weg”

Wanneer een bestuurder binnenrijdt op een parking, krijgen ze deze zomer op de slagbomen een nieuwe BOB-boodschap te zien: "Jij parkeert nu je wagen, BOB rijdt straks veilig weg." De slogan hangt in maar liefst 35 parkings in 17 steden. De nieuwe BOB-campagne probeert op die manier alle bestuurders op voorhand te laten nadenken over hoe ze veilig thuis geraken.

Lees meer »

Huis aan Zee onder verhoogd toezicht, Vulpia reageert: “Kans om onze werking duurzaam te versterken”

Het Departement Zorg heeft op 26 mei woonzorgcentrum Huis aan Zee in Blankenberge onder verhoogd toezicht geplaatst. De uitbater is de vzw Vulpia Vlaanderen. Van dezelfde uitbater werd ook de groep van assistentiewoningen Beukenhof in Koksijde aangemaand om gepaste maatregelen te nemen om ernstige tekortkomingen te remediëren. Vulpia reageert als volgt: “Verhoogd toezicht is voor ons een duidelijk signaal. We

Lees meer »