Deze actie brengt borstkanker onder de aandacht bij jongeren en steunt actief de patiënten. Eetcafé Jazz Kortrijk helpt mee met een actie rond het biertje ‘Tietje’, een Belgisch bier met een knipoog en een non-alcoholische variant. De actie loopt tot eind oktober.
De Stichting Beautiful After Breast Cancer, kortweg BABC, is trots haar samenwerking aan te kondigen met Jazz Kortrijk, dat een tombola organiseert waarvan de volledige opbrengst ten goede komt aan de werking van de stichting. “Deze actie kadert binnen de lancering van onze jongerencampagne die borstkanker bespreekbaar maakt op een frisse, creatieve en toegankelijke manier”, luidt het.
Bij BABC draait alles om méér dan medische zorg. “Wij zetten ons dagelijks in om borstkankerpatiënten écht te ondersteunen, zowel fysiek als mentaal, vóór, tijdens én na hun behandeling. Dat doen we via Boobie Bags, zorgpakketten voor nieuwe patiënten, informatieve events, toegankelijke workshops voor patiënten en hun naasten, het ondersteunen van wetenschappelijk borstkankeronderzoek en het delen van correcte, begrijpbare informatie via onze drukbezochte onlinekanalen. Veel patiënten ervaren een groot informatietekort: daar proberen wij actief een verschil in te maken.”
Naast de jaarlijkse sponsorloop waarvan de opbrengst integraal naar Boobie Bags gaat, zet BABC zich elke dag in om borstkanker op een eerlijke manier bespreekbaar te maken. Dat doen ze op een opvallende en toegankelijke manier, met name bij jongeren.
Spraakmakende jongerencampagnes
De ludieke bewustwordingscampagnes focussen op vroegtijdige detectie en het belang van zelfonderzoek, met bijzondere aandacht voor een jonger publiek. Photobooths, reuzenborsten-pancartes en interactieve kijkdozen, waarbij je moet raden welke borsten gereconstrueerd zijn, brengen het gesprek op gang waar dat anders te vaak uitblijft. “We bereiken jongeren op festivals, events en in bars/café’s. Tietje is een verrassend maar effectief middel om het gesprek rond borsten en borstkanker luchtig maar doeltreffend te openen.”
Dank aan Jazz Kortrijk
“De steun van Jazz Kortrijk, via de aankomende tombola, betekent veel voor ons. De opbrengst zal rechtstreeks bijdragen aan onze werking, van Boobie Bags tot informatiemomenten. We zijn Jazz Kortrijk dan ook bijzonder dankbaar om mee hun schouders te zetten onder onze missie: geen patiënt mag zich alleen voelen in het borstkankertraject.”
Extra actie met Tietje tot eind oktober
Naast de tombola lanceert Tietje in samenwerking met BABC ook een bijzondere actie in het kader van Borstkankermaand: van elk verkocht glas Tietje (zowel alcoholisch als alcoholvrij) gaat er 0,5 euro naar BABC. “Deze actie loopt tot eind oktober en biedt een laagdrempelige manier voor het brede publiek om ons werk te steunen. Samen bouwen we aan een toekomst waarin herstel ook écht betekent: je leven heropbouwen, je terug mooi, sterk en waardig voelen: ook na borstkanker”, klinkt het nog.
The post Eetcafé Jazz Kortrijk steunt de actie Beautiful After Breast Cancer Foundation is provided by KW.be.