Kledingzaak Ooghe in Zwevezele aan Hille 86 bestaat al sinds 1951 en vandaag is het de derde generatie met Tine Ooghe (40) die deze omvangrijke kledingzaak uitbaat. “We hebben maanden gewerkt aan een totale make-over van de hele zaak”, vertelt uitbaatster Tine. “Er is nog werk, maar we zijn toch al fier op het huidige resultaat.”
De familie Ooghe in Zwevezele is al zo’n 75 jaar gekend als uitbaters van een kledingzaak, al heette dat in de jaren ’50 een ‘corsetterie’ met kleding, breigoed en stoffen. Toen werd de zaak nog geleid door Maria De Mil, gevolgd door Rik en Diana Ooghe. Vanaf 2007 baat Tine Ooghe ‘Kioto by Ooghe’ uit, al hielp ze toen al enkele jaren in de zaak van haar ouders. “Ik was amper 22 toen ik zelf voor Kioto verantwoordelijk werd”, lacht Tine. Achttien jaar later is ze vier zonen – Sébastien, Maxime, Aymeric en Julian – en een pak ervaring rijker. “Corona heeft onze nieuwbouwplannen enige tijd gedwarsboomd, maar dit jaar had ik zoiets van: het is nu of nooit”, vertelt Tine Ooghe. “Maar de renovatie pakte veel groter uit dan we aanvankelijk hadden gepland.”
Jonger publiek
Door steeds grotere waterschade moest uiteindelijk het hele dak vervangen worden, de ramen vernieuwd, het interieur gestript, de zuilen verwijderd, het plafond vervangen, het meubilair vernieuwd en de verlichting gemoderniseerd. “Eigenlijk is alleen de gevel blijven staan”, besluit Tine. Maar het eerste resultaat is er ook naar: ‘Kioto by Ooghe’ werd omgedoopt tot ‘Kioto Fashion’ en toont een boetiek, die veel ruimer oogt met een modern maar gezellig interieur. “We boden reeds voor de streek exclusieve merken aan zoals Blue Bay, Terre Bleue, Due Amanti, Caroline Biss, Fabienne Chapot, Hampton Bays en Passioni”, legt Tine uit. “Maar vandaag richten we ons ook meer op een jonger publiek, met merken zoals Nikkie, Devotion Twins en Co’Couture. Het is trouwens een opvallende trend, dat modebewuste vrouwen zich graag wat jonger kleden.”
Ontdekken
Er is nog wel wat werk aan de buitenkant: de gevel moet nog helemaal in het wit, de tuin moet aangepakt en er is in de winkel nog een bar ‘onder constructie’. “We werken ondertussen hard aan een nieuwe website, met een nieuw webadres en een nieuw logo”, gaat Tine verder. Wat is de belangrijkste troef van ‘Kioto Fashion’? “We willen een omgeving creëren, waarin klanten niet alleen hoeven te kopen, maar ook komen voelen, ontdekken, proeven, verbinden en ontmoeten”, laat Tine weten. Zoals de traditie het wil staat Ooghe voor kwaliteit. “Na drie generaties is onze ervaring, dat je daarmee de klanten het beste helpt”, besluit Tine. Voor alle info: 051 61 11 83 – Mail: [email protected].
The post Drie generaties Ooghe leiden tot ultramoderne kledingzaak met exclusieve merken: Kioto Fashion krijgt grondige make-over is provided by KW.be.