Wie zaterdag ging winkelen in de Kortrijkse Lange Steenstraat keek echter raar op toen ze plots oog in oog kwamen te staan met een verouderde slaapkamer op het plein bij de ingang van shoppingcenter ‘K in Kortrijk’. Midden op het drukke plein stond een krakkemikkig bed, compleet met versleten nachtkastje en afgeleefde inrichting. In het bed lag een man te woelen, zichtbaar ongemakkelijk — slapen leek onmogelijk.
De opvallende installatie was geen kunstproject of spontane actie, maar een goed uitgedachte marketingstunt van Beter Bed, de specialist in slaapcomfort. Met deze opvallende actie wilde de beddenwinkel de opening van hun nieuwe filiaal in Kuurne in de kijker zetten.
Flyers
De nieuwsgierigheid van voorbijgangers werd al snel beantwoord: even verderop in de straat werden flyers uitgedeeld met de vraag “Ook nood aan een beter bed?” Wie de flyer aannam, kreeg niet alleen uitleg over de campagne, maar ook de kans om een gloednieuwe boxspring te winnen. De officiële opening van de nieuwe Beter Bed-winkel vindt plaats op donderdag 15 mei aan de Ringlaan in Kuurne. Iedereen is welkom om een kijkje te komen nemen — en misschien wel het bed van hun dromen. (BRU)
The post Kortrijk wakker geschud door opvallende marketingstunt van Beter Bed is provided by KW.be.