China verhoogt invoerheffingen op Amerikaanse goederen naar 84 procent

Volg hier live al het nieuws over de wereldwijde handelsoorlog. 

Meer krantenkoppen in België

Zwemverbod in zwemvijver Hazewinkel in Willebroek door blauwalg: “Het wordt een jaarlijks fenomeen”

Je mag voorlopig niet meer zwemmen in de zwemvijver van Hazewinkel in Willebroek. Er werd blauwalg vastgesteld, en daar kan je ziek van worden. De trainingen openwaterzwemmen worden voorlopig geannuleerd. Er zijn ook watersportkampen op Hazewinkel, maar die gaan wel door mits aanpassingen. Voor Hazewinkel komt dit niet onverwacht: het wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen.

Lees meer »

Genk wil positief advies geven voor motorcrosscircuit Horensbergdam, al zijn er voorwaarden

Het stadsbestuur van Genk wil een positief advies afleveren over de vergunningsaanvraag van het motorcrosscircuit Horensbergdam. Dat advies wordt dinsdag nog behandeld door het schepencollege, maar er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. De Limburgse Milieukoepel diende bezwaar in, onder meer vanwege geluidsoverlast. De uiteindelijk beslissing over de vergunning ligt bij de provincie Limburg.

Lees meer »

Guy D’haeseleer half jaar aan de macht met Forza Ninove: “Die ziekenhuisopname kon op geen slechter moment komen”

“In plaats van mijn stad te besturen zat ik plots met mijn familie te overleggen over hoe mijn begrafenis er moest uitzien.” De eerste zes maanden als burgemeester van Ninove waren voor Guy D’haeseleer van Forza Ninove op z’n zachtst gezegd bewogen. Hij behaalde met zijn rechtse partij in oktober vorig jaar een absolute meerderheid en oogstte kritiek met zijn

Lees meer »

Waarom Marc Coucke, Jan Boone en andere topondernemers geld stoppen in het bier van Average Rob: “Wat hij doet is, om het in zijn woorden te zeggen, echt ‘crazy shit’”

Een kransje Belgische topondernemers, onder wie Marc Coucke, stapt in ‘Tout Bien’, de bierproducent waarvan internetfenomeen ‘Average Rob’ oprichter en uithangbord is. Met het extra geld en de kennis van toppers uit de industriële wereld willen zij met het bij jongeren zeer populaire pilsmerk de gevestigde waarden in de biermarkt uitdagen. “Tout Bien is hip bij jongeren en dat is

Lees meer »