Waarom Aloïs D. (90), de man die al eerder zijn vrouw vermoordde, gewoon in een woonzorgcentrum zat

Veel vragen na de dubbele moord in woonzorgcentrum Mariaburcht in Dentergem. Hoe kan het dat dader Aloïs D., die vier jaar geleden zijn vrouw vermoordde, nog altijd gewoon in een woonzorgcentrum zat ondanks de beslissing tot internering eind vorig jaar? En waarom wachtte het parket drie maanden om het dossier over te maken aan de strafuitvoeringsrechtbank die zijn internering moest regelen? 

Meer krantenkoppen in België

Meester Steven (68) uit Brugge coacht jonge leraren in De Frères

Ook Steven Decaesstecker, beter gekend als meester Steven van De Frères, is op 1 september met veel goesting aan een nieuw schooljaar begonnen. Hij is al enkele jaren met pensioen, maar nog bijna dagelijks in de school aanwezig.
The post Meester Steven (68) uit Brugge coacht jonge leraren in De Frères appeared first on KW.be.

Lees meer »

Mexicaanse president ontkent CIA-inmenging in strijd tegen drugskartels

De Mexicaanse president Claudia Sheinbaum heeft fel uitgehaald naar een recent Reuters-onderzoek waarin de rol van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA in de Mexicaanse strijd tegen drugskartels wordt belicht. Volgens Sheinbaum bevat het artikel onwaarheden en zijn er geen CIA-agenten betrokken bij operaties van het Mexicaanse leger.

Lees meer »

Amerikaanse luchtvaartmaatschappij verplicht passagiers om batterij te verwijderen uit elektrische rolstoelen

Southwest Airlines heeft aangekondigd dat passagiers voortaan de batterijen uit hun mobiele toestellen moeten verwijderen vóór het instappen. De maatregel, die vanaf volgende maand van kracht wordt, geldt voor elektrische rolstoelen en andere batterijgevoede hulpmiddelen. Volgens de luchtvaartmaatschappij is de beslissing genomen om veiligheidsredenen, in lijn met internationale richtlijnen rond lithium-ion batterijen aan boord van vliegtuigen.

Lees meer »

Autotoeleverancier Bosch wil nog meer gaan besparen

Door de crisis in de autosector moet toeleverancier Bosch nog meer gaan besparen. De kosten moeten tegen 2030 met 2,5 miljard euro op jaarbasis naar beneden, zo kondigde het hoofd van de mobiliteitsdivisie Markus Heyn aan in een interview met de Stuttgarter Zeitung.

Lees meer »