Miet Warlop en Caroline Dumalin creëren performance voor Belgisch paviljoen voor Biënnale van Venetië in 2026

Nieuw werk van kunstenaar Miet Warlop en curator Caroline Dumalin zal in 2026 in het Belgisch paviljoen op de Biënnale van Venetië te zien zijn. Dat laat Vlaams minister van Cultuur Caroline Gennez (Vooruit) weten. De nieuwe performance heeft als titel ‘It never SSST’. 

Meer krantenkoppen in België

Trump begrijpt niet waarom Epstein-dossier nog zoveel aandacht krijgt: “Het is nogal saai, hij is al lang dood”

Het Amerikaanse ministerie van Justitie moet alle “geloofwaardige” informatie uit het onderzoek naar de overleden zakenman Jeffrey Epstein, die verdacht werd van seksueel misbruik en mensenhandel, vrijgeven. Dat heeft Donald Trump verklaard. De Amerikaanse president begrijpt de grote interesse in het dossier echter niet. “Het is nogal saai”, vindt hij.

Lees meer »

“De liedjestekst ‘Met ons kontje in de slagroom’? Typisch papa”: Gert Verhulst schrijft voor het eerst terug mee aan show met Samson

Voor het eerst sinds zijn afscheid van het Samson & Gert-podium werkt Gert Verhulst (57) opnieuw mee aan een zomershow in Plopsaland Belgium. Niet op het podium, maar achter de schermen: hij schreef mee aan de muziek voor de feestelijke Plopsa Droom Show, een jubileumvoorstelling ter ere van 25 jaar Plopsaland. “Die zin over ‘ons kontje in de slagroom’? Da’s

Lees meer »

En toen stond de mainstage in enkele minuten in lichterlaaie: dit gebeurde er precies op festivalterrein van Tomorrowland

Het vuur op het hoofdpodium van Tomorrowland ontstond wellicht – al is dat nog onbevestigd – tijdens het uittesten van een vuurwerkkanon. In geen tijd stond het gigantische podium in lichterlaaie. Maar een dikke twee uur na de brand was de organisatie formeel: “Tomorrowland 2025 gaat gewoon door. Weliswaar zonder mainstage.” Reconstructie van de avond waarop Tomorrowland voor één keer

Lees meer »

Voormalig topref onthult hoe hij komedie van Neymar doorprikte: “Hoe meer zijn gezicht vertrok van de pijn, hoe rustiger ik liet doorgaan”

Neymar stond in zijn tijd op de Europese voetbalvelden niet alleen bekend om zijn dribbels, maar ook om zijn gerol over de grasmat na een tackle. De Brazaliaanse sambavoetballer durfde daar meer dan eens een schepje bovenop doen. Felix Brych, een voormalig topscheidsrechter, doet nu uit de doeken hoe hij de komedie van Neymar doorzag.

Lees meer »