Zilveren en bronzen medaille voor Oostendse bieren: “Dit opent deuren voor Britse markt”

De zilveren en bronzen medaille op de World Beer Awards zorgen ervoor dat de Britse markt opnieuw opent voor de Oostendse brouwerij Van Bulck. “Ik combineer dit voorlopig nog met de foodtruck”, zegt initiatiefnemer Denis Renty.

“De naam is een eerbetoon aan mijn moeder Liesbeth Van Bulck, die opgroeide in de hoppestreek en een brouwerij die werd verkocht. Ik bleef geïntrigeerd door haar verhalen en combineerde mijn passie voor horeca, marketing en verkoop met de oprichting van Brouwerij Van Bulck in 2014”, zegt Denis Renty. Aanvankelijk richtte de verkoop zich op Engeland, waar Dennis toen woonde. “Door de Brexit kozen de Britten meer voor eigen producten. In 2018 keerden we terug naar België en legden ons toe op export naar China. In volle pandemie deden we ook nog een pop-up voor bier en wijn in Hotel Upstairs. We zijn ook altijd bier blijven produceren.”

4 bieren en 2 prijzen

Denis, die ook kok is, legt zich nu meer toe op zijn foodtruck, waar hij onder meer de Oostendse smeus en uiteraard ook zijn bieren serveert. Er zijn inmiddels drie bieren onder het Van Bulck-label: een blonde Tripel van 8 graden, een zachte IPA (Indian Pale Ale) van 6,2 graden en een alcoholvrije IPA. “Het zijn biologische bieren die we laten brouwen in een familiale brouwerij. We produceren jaarlijks 180.000 à 200.000 liter per jaar voor de Belgische markt. Op de World Beer Awards in Engeland hebben we voor het eerst prijzen gekregen. Onze blonde Tripel kreeg een zilveren award en er was brons voor onze alcoholvrije IPA. De prijzen zijn een enorme opsteker.”

Britse markt

“Door de Brexit waren we minder actief in Engeland, maar deze prijzen openen weer deuren. De mailbox puilt uit, er zijn eerste contacten en hopelijk kunnen we daar weldra weer leveren. Ook met Belgische retailers verlopen de contacten nu vlotter. Maar dat betekent ook dat we zullen moeten opschalen.”

Voor Denis komt dit op het ideale moment: “Vorige week liet ik mijn horecazaak in Oostende over. Nu is er tijd om me meer te concentreren op de foodtruck en uiteraard de bieren van Van Bulck.” De bieren zijn te drinken in een aantal horecazaken en te koop in de Carrefours.

The post Zilveren en bronzen medaille voor Oostendse bieren: “Dit opent deuren voor Britse markt” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Brielen Sport (4B) start seizoen met 15 nieuwkomers

Door enkele vertrekkers en jongens die gestopt zijn, moest Brielen Sport (4B) stevig op de transfermarkt. Dat duurde tot ergens in mei maar het resultaat mag er zijn. Er zijn in totaal 15 nieuwe gezichten die straks moeten strijden met de blijvers voor een basisplaats in de ploeg van coach Michiel Logie, die aan zijn vierde seizoen begint als T1.<br

Lees meer »

Carwash CGS Car Cleaning in Middelkerke plaatst als eerste ter wereld speciale batterij om energie van zonnepanelen op te slaan

Op woensdag 30 juli werd bij CGS Car Cleaning in Leffinge (Middelkerke) een gloednieuwe batterij officieel in gebruik genomen. Het gaat om het allereerste exemplaar van een nieuwe generatie batterijen van het merk SAJ. “Dat zien we ook aan het serienummer dat eindigt op 00001,” zegt zaakvoerder Chris Schoutteet.
The post Carwash CGS Car Cleaning in Middelkerke plaatst als

Lees meer »

Altijd halftijds werken en stoppen vóór je 67ste: “Dat wordt inleveren, tot een kwart van je pensioen”

Een heel leven halftijds werken en toch met vervroegd pensioen? Dan word je straks financieel afgestraft. Zelfs als je nooit werkloos was. Dat zegt professor arbeidseconomie Stijn Baert. Wie loopt het grootste risico? En kun je die financiële afstraffing ontwijken met een slimme planning? Wij leggen aan de hand van drie voorbeelden uit wat je het beste kunt doen in

Lees meer »

Mode Unie over soldenperiode: “Rommel” van Chinese webshops maakt handelaars “moedeloos”

De Belgische handelaars reageren donderdag verdeeld op het succes van de afgelopen koopjesperiode. Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) spreekt van een “malaise”. Bij modehandelaarsfederatie Mode Unie is men dan weer wel tevreden met de resultaten. Toch lijken de organisaties het over één probleem eens te zijn: de concurrentie met grote internetplatformen wordt stilaan onhoudbaar.

Lees meer »