Nederland lanceert ‘Journaal’ in makkelijke taal’ voor laaggeletterden

Eenvoudige woorden, makkelijke beeldtaal en geen interviewer in beeld. De Nederlandse publiek omroep is begonnen met een dagelijks ‘Journaal in makkelijke taal’. Uit onderzoek blijkt namelijk dat meer dan 2,5 miljoen noorderburen moeite hebben met de Nederlandse taal. 

Meer krantenkoppen in België

Woede in Italië: duizenden mannen deelden op Facebook 6 jaar lang stiekem expliciete foto’s van hun vrouw 

Meta heeft op vraag van de Italiaanse politie de Facebookpagina ‘Mia Moglie’ – ‘mijn vrouw’ – geblokkeerd. In die Facebookgroep deelden duizenden mannen stiekem genomen foto’s van hun vrouw of partner – vaak erg expliciet – om er dan andere mannen vunzige commentaar op te laten geven. "Ik heb nog nooit zulke verontrustende opmerkingen in een socialmediagroep gezien."

Lees meer »

Stad neemt ‘InclusieBingo’ in ontvangst

De stad nam de zogenaamde ‘InclusieBingo’ in ontvangst. Deze affiche bundelt negen concrete tips waarmee lokale besturen hun beleid inclusiever kunnen maken, onder andere rond thema’s als toegankelijkheid, heldere communicatie en participatie van mensen met een beperking.
The post Stad neemt ‘InclusieBingo’ in ontvangst appeared first on KW.be.

Lees meer »

Tot 15 procent van Belgen kopen auto volledig online: “Zelfs zeventigers laten zich niet afschrikken”

Een auto kopen zonder showroombezoek, testrit of handdruk met de verkoper? Het lijkt vreemd, maar het gebeurt almaar vaker. Volgens autosupermarkt Cardoen gebeurt vandaag al tot 15 procent van de autoverkoop volledig digitaal. Zelfs occasies hoeven we niet eerst te zien, aldus CEO Matthias Gommeren. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn waarschuwt echter: “Een auto is geen stofzuiger die je ongezien bestelt.”

Lees meer »