De Grote Post brengt ondernemers samen met Cult Biz: “Kennis delen en elkaar inspireren”

Het cultuurcentrum en het Economisch Huis slaan de handen in elkaar voor Cult Biz waarbij ze ondernemers en cultuurmakers samenbrengen. 130 ondernemers waren aanwezig op het lanceringsmoment.

“We geloven in de kracht van kruisbestuiving en verrassende allianties. We brengen ondernemers en cultuurmakers samen en laten hen kennis delen en elkaar inspireren”, zeggen algemeen coördinator Lieve Moeremans van De Grote Post en Filip Roelandt, directeur van het Economisch Huis. Beide organisaties gaan samenwerken en voorzien een jaarprogramma met activiteiten, sessies en netwerkmomenten.

“Zo zullen we een choreograaf in gesprek laten gaan met een CEO over technologie en nostalgie. Dan is er een voorstelling over het thema en we sluiten de avond af met een netwerkmoment”, duidt Lieve Moeremans. Er zijn verder ook een avond rond geluk en ondernemen met impact. “Deelnemers zijn heel vaak enthousiast over zo’n avonden, maar daar houdt het dan op. Wij gaan een stapje verder en bieden enkele weken later een ‘boost’-sessie aan. In deze workshop gaan we verder aan de slag om de inzichten toe te passen in de werkomgeving van de deelnemers, zowel op de werkvloer van bedrijven als bij de kunstenaar of cultuurorganisatie. We willen elk thema zo concreet tastbaar maken.”

Een derde niveau wordt Cult Biz Lab-O waarbij de twee sectoren met elkaar in gesprek gaan en bekijken hoe ze kunnen samenwerken. Er wordt bijvoorbeeld gedacht aan een pop-up tegen voedselverspilling. “Een mogelijke samenwerking met maatschappelijke impact”, luidt het.

Divers programma

De leden van Cult Biz komen samen in november, maart en mei. Naast de sessies en netwerkmomenten is er ook elke avond een voorstelling rond dat thema. Zo spelen FC Bergman en Toneelhuis en zijn er een circus- en comedyvoorstelling. De leden van de club hebben ook voorrang op een aantal activiteiten in De Grote Post. Later plannen ze ook een congres. Ondernemers kunnen intekenen vanaf 240 euro per jaar, afhankelijk van de grootte van het bedrijf.

Meer info op www.cultbzi.be.

The post De Grote Post brengt ondernemers samen met Cult Biz: “Kennis delen en elkaar inspireren” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Nieuws slaat in als een bom bij renners en makelaars: alles over de nakende fusie tussen Lotto en Intermarché

Een bom in de Belgische wielersport is in de maak. De Nationale Loterij namens de pro-continentale ploeg Lotto Cycling Team en Intermarché namens WorldTour-ploeg Intermarché – Wanty zijn volgens onze formele gesprekken opgestart om te fusioneren/ één grote ploeg te vormen. Mogelijk wordt het project maandag op de tweede rustdag van de Tour voorgesteld. Een inkijk in de nakende fusie…

Lees meer »

Rosa en André zijn Neos-kaartkampioenen

Eén van de populaire activiteiten van Neos Pittem-Egem is de kaartcompetitie, waarvoor tweemaal per maand samengekomen wordt. 32 leden worden dan willekeurig verdeeld over acht tafels, waarna er naar hartenlust kan gekaart worden. Iedereen krijgt punten, die het hele jaar opgeteld worden, zodat op het einde van het seizoen kan gekeken worden wie de hoogste
The post Rosa en

Lees meer »

Kiosk Matinee verhuist naar Bakkerijmuseum voor 40ste verjaardag

Het aperitiefconcert Kiosk Matinee in Veurne verhuist aanstaande zondag voor een keer van locatie. Deze keer wordt die gehouden voor het Bakkerijmuseum waar het om een extra feestelijke editie gaat ter gelegenheid van de 40ste verjaardag van het museum. Er zal heel wat te beleven zijn.
The post Kiosk Matinee verhuist naar Bakkerijmuseum voor 40ste verjaardag appeared first on

Lees meer »

Diefstallen op bouwwerven stijgt, criminelen gaan steeds professioneler te werk: “Wij zorgen zelf voor barrières en gaan zo proactief te werk”

Met het bouwverlof voor de deur doen bouwpromotoren er best alles aan om hun werven te beveiligen tegen diefstal. Het nieuwe criminaliteitsrapport van beveiligingsbedrijf BauWatch doet immers de alarmbel luiden. “Steeds meer inbraken in bouwwerven”, klinkt het. Bij Versluys Groep in Oostende beveiligen ze hun werven tot in de puntjes. “En we merken het verschil”, zegt technisch directeur Pol Marchand.

Lees meer »