‘Volumedeals’ speelt in op pijnpunt van horeca: “Willen de marges verhogen”

Horeca- en eventondernemers Laurent Van Parys en Maxim Declercq, gekend van De Porcherie, Beatrun en Oktoberfest Wevelgem, pakken uit met het gloednieuwe platform ‘Volumedeals’. “We willen professionals laten meegenieten van deals en promoties op sterke dranken, specials en barmaterialen.”

Dat Laurent en Maxim niet stilzitten, is geen geheim. Ook deze zomer gaan de jonge ondernemers niet op hun lauweren rusten. Na het organiseren van events als KUB Koercheval, Beatrun, Oktoberfest Wevelgem en Young VIP-formules op Dwars door Vlaanderen en Waregem Koerse – in combinatie met hun populaire zaak De Porcherie in Sint-Eloois-Vijve – pakken ze nu uit met een nagelnieuw leveranciersplatform.

Met Volumedeals willen de heren het margeprobleem in de sector aanpakken. “Heel wat horecazaken gaan failliet door de veel te kleine marges. Wij willen een front vormen tegen de stijgende aankoopprijzen en onze volumedeals met collega’s delen. Zo trachten we de marges in de sector te verhogen”, klinkt het.

Aperol Spritz-vat

Het doel is om als promotiejagers op zoek te gaan naar de beste prijzen op de markt. Zo wil Volumedeals zich profileren als een discounter van A-merken met focus op sterke dranken en barmaterialen. “Bovendien focussen we fel op de laatste trends. Volumedeals verdeelt bijvoorbeeld de populaire Aperol Spritz in voorgemengde vaten. Daarnaast spelen we met de verkoop van herbruikbare bekers in op de vergroening in de eventbranche.”

De drijfveer om aan te kopen in volume vloeit voort uit hun eigen ervaring. “De leveranciersprijzen voor alcoholische dranken en barmaterialen blijven stijgen. We hebben aan den lijve ondervonden hoe de aankoopprijzen van alcoholische drank en barmaterialen blijven stijgen en sterk variëren van leverancier tot leverancier of van tijd tot tijd. We zitten in een prijsgevoelige sector, die stijgende aankoopprijzen zomaar doorrekenen aan de consument is niet altijd mogelijk.”

Webshop

De zoektocht naar goedkopere prijzen leidde Maxim en Laurent naar hun nieuwe project Volumedeals. “Onze aankoopvolumes werden plots zo hoog dat we de hoeveelheden zelf niet meer konden verbruiken. We verkochten daarom onze gevonden deals door aan bevriende horecazaken en eventorganisatoren, en zo ging de bal aan het rollen”.

“Nu willen we andere professionelen laten meegenieten van de deals en promoties die wij kunnen bekomen op tal van sterke dranken, specials enbarmaterialen.Zo kunnen zij hun marge verbeteren.” Er komt enkel een webshop en geen fysieke winkel aangezien het duo zich richt op events en horecazaken met een groot volume.

Meer info via www.volumedeals.be.

The post ‘Volumedeals’ speelt in op pijnpunt van horeca: “Willen de marges verhogen” is provided by KW.be.

 

Meer krantenkoppen in België

Kroonprinses Elisabeth maakt indruk op adellijk feestje: “Dat ze werd uitgenodigd, zegt veel over haar positie binnen die wereld”

Zo zagen we onze troonopvolger nog nooit: tijdens een adellijk feestje in Frankrijk afgelopen weekend verscheen prinses Elisabeth in een nauw aansluitende galajurk. Stijlvol en elegant, maar ook best wel sexy. Als gevolg waren alle ogen op haar gericht. Koninklijk mode-experte Jelka Van Duyse noemt het een stijl(r)evolutie: “Deze jurk is niet alleen een stijlstatement, maar ook een identiteitsverklaring.”

Lees meer »

Vlaamse regering moet alle doorvoer van militair materieel naar Israël tegenhouden: “Dit is een historische overwinning”

De Vlaamse regering moet alle doorvoer tegenhouden van militair materieel of materieel naar Israël waarvan niet zeker is dat het uitsluitend voor civiele doeleinden wordt gebruikt. Dat heeft de Brusselse kortgedingrechter beslist. De container met kegelrollagers voor het Israëlische defensiebedrijf Ashot die in de Antwerpse haven is onderschept, mag de haven onder geen enkel beding verlaten.

Lees meer »

BMW X1 populairste auto in Vlaanderen, Dacia Sandero in Wallonië

Vlamingen, Walen en Brusselaars die een nieuwe auto kopen, maken opvallend verschillende keuzes in het model waarmee ze uiteindelijk de baan opgaan. Zo was in Vlaanderen de BMW X1 het vaakst verkochte automodel in de eerste helft van 2025, terwijl dat in Wallonië de Dacia Sandero was en in Brussel de Citroën C3. Dat blijkt uit cijfers over de automarkt

Lees meer »

“Wie ik ben geworden, heb ik te danken aan Cercle”: Thibo Somers neemt na 18 jaar afscheid van Cercle Brugge en trekt naar Antwerp

Na 18 jaar bij groen-zwart en 189 officiële wedstrijden trekt Thibo Somers naar Antwerp. Met het vertrek van de 26-jarige Somers komt er een einde aan een bijzonder hoofdstuk. “Thibo belichaamde als geen ander de Cercle-spirit, zowel op als naast het veld”, klinkt het bij groen-zwart.
The post “Wie ik ben geworden, heb ik te danken aan Cercle”: Thibo

Lees meer »

Eerste festivalgangers komen aan bij camping DreamVille

De mainstage van Tomorrowland is volledig verwoest tijdens de brand van gisteren. Intussen is het terrein vrijgegeven door de brandweer, maar het blijft onzeker op welke manier het festival zal doorgaan. “Het enige waar we zeker van zijn, is de opening van (camping) DreamVille in Rumst en de ontvangst (van de buitenlandse festivalgangers) in Brussel”, zei de woordvoerder van Tomorrowland

Lees meer »