TablooVivant heropent na negen maanden door wegenwerken: “Beleving van winkel echt gemist”

Op vrijdag 29 september heropent Hilde Arfeuille (59) opnieuw de deuren van tablooVivant, de bloemen- en decoratiespeciaalzaak in de Wijnendalestraat in Beveren. Door wegenwerken in de straat besloot Hilde namelijk in januari om haar zaak even te sluiten en zich te focussen op de webshop. “Ik ben dankbaar, maar het was uiteraard niet hetzelfde aangezien de beleving van een fysieke winkel er op die manier niet is”, aldus Hilde die van gelegenheid gebruik maakte om de winkel opnieuw in te richten.

In januari begonnen de wegenwerken in de Wijnendalestraat in Beveren. Middenin die straat ligt tablooVivant, de bloemen- en decoratiespeciaalzaak van Hilde Arfeuille. Doordat haar zaak hierdoor onbereikbaar werd, besloot Hilde om zich te focussen op haar webshop. “Ik ben blij dat ik de afgelopen maanden op die manier kon verder werken, maar het was uiteraard niet hetzelfde zoals met een fysieke winkel. Vooral de beleving was er niet en dat heb ik gemist”, opent Hilde het gesprek.

Nieuwe inrichting

De baseline van tablooVivant is: bloemen en woonsfeer. Om dat laatste nog wat meer te benadrukken, maakte Hilde van afgelopen periode gebruik om haar winkel in een nieuw jasje te steken. “We hebben de winkel opnieuw ingericht en daarbij vooral meer accenten gelegd op beleving, zoals geur en kleur. Nog meer dan vroeger het geval was. Ik ben alvast heel tevreden met het resultaat”, aldus Hilde, die wel benadrukt dat ze ook online actief zal blijven.

Aangezien beleving voor Hilde een cruciaal aspect is binnen haar zaak, is het dan ook niet meer dan logisch dat de heropening voor haar een belangrijk gegeven is. “Het is moeilijk om de beleving over te brengen via een digitale weg. Met tablooVivant beschik ik ook over een gevarieerd cliënteel waarbij niet iedereen mee is in de digitale wereld. Vooral voor hen is het belangrijk dat ze weten dat we terug bereikbaar zijn, want voor alle duidelijkheid: de wegenwerken zitten er nog niet op. Tot aan onze winkel is de baan afgewerkt, maar het resterende deel zou pas tegen de zomer van 2024 klaar zijn. Vanuit Stad Roeselare zijn ze alvast aan het kijken voor parkeerplaatsen, zodat dit geen probleem kan vormen om onze winkel te bezoeken.”

Feestelijke driedaagse

Voor de heropening pakt Hilde uit met een feestelijke driedaagse van vrijdag 29 september tot en met zondag 1 oktober. “Op vrijdag zullen we van 14 tot 20 uur open zijn en wordt er live gitaarmuziek gespeeld. Zaterdag en zondag zijn we doorlopend open van 10 tot 18 uur. Die dagen staan dan in het teken van het Weekend van de Klant en bieden we een drankje en speciale kortingen aan. Bovendien vieren we ook in één adem ons twaalfjarig bestaan. Ik kijk er alvast vol spanning naar uit. Van mijn kant kan ik alvast meedelen dat het goed zit. Ik heb heel veel zin om er terug in te vliegen in de fysieke winkel”, besluit Hilde.

TablooVivant vangt na het feestelijke heropeningsweekend weer aan met de gekende openingsuren. De zaak is open van dinsdag tot en met zaterdag van 10 tot 12 uur en van 14 tot 18 uur en op feestdagen. Op maandag en zondag is de zaak gesloten. Meer info op: www.tabloovivant.be.

The post TablooVivant heropent na negen maanden door wegenwerken: “Beleving van winkel echt gemist” is provided by KW.be.

Meer krantenkoppen in België

Okra zet tijdens zomerfeest jubilarissen in de kijker

Okra-Gistel hield naar jaarlijkse gewoonte een zomerfeest in zaal de Burcht van centrum Ons Huis in Gistel. Ruim honderd aanwezigen konden smullen van een lekker feestmaal, verzorgd door de Gistelse traiteur Lieven Passchyn. Het is een traditie dat op het feest ook de huwelijksjubilarissen worden gehuldigd. Het echtpaar Kamiel Decombel en Maria Ingelbrecht viert zijn …
The post Okra

Lees meer »

Politiezones RIHO en MIDOW controleren 2.165 bestuurders tijdens actieweekend: “22 rijbewijzen ingehouden”

De politiezones RIHO (Roeselare-Izegem-Hooglede) en MIDOW (Ingelmunster-Dentergem-Oostrozebeke-Wielsbeke) namen op 20 en 21 juni gezamenlijk deel aan de Provinciale actie van het ‘Weekend zonder alcohol en drugs achter het stuur’. In totaal werden 2.165 ademtesten afgenomen.
The post Politiezones RIHO en MIDOW controleren 2.165 bestuurders tijdens actieweekend: “22 rijbewijzen ingehouden” appeared first on KW.be.

Lees meer »

Geen incidenten op bloedheet Pennenzakkenrock met 12.000 kinderen: “Mijn mama heeft me voor de zekerheid een ventilator meegegeven”  

Ook het Zilvermeer in Mol kreunt van de hitte, maar dat hield ruim 12.000 uitzinnige leerlingen en begeleiders donderdag niet tegen om het scholierenfestival Pennenzakkenrock te bestormen. Met kleurrijke waterpistolen, ventilatoren en liters zonnecrème trotseren ze de bloedhete zon. “De vijftig bedden voor zware zonneslagen zijn volledig leeg, dat is een fantastisch teken.”

Lees meer »

CM viert 30 jaar Zorgend Vrijwilligerswerk: “Mantelzorgers kunnen dankzij de vrijwilligers even tijd nemen voor zichzelf”

Al dertig jaar lang zijn de vrijwilligers van CM Zorgend Vrijwilligerswerk een onmisbare steun voor eenzame, kwetsbare en zorgbehoevende West?Vlamingen. Wat in 1996 begon als vier afzonderlijke lokale initiatieven in Kortrijk, Oostende, Roeselare en Brugge, groeide uit tot één sterke organisatie die vandaag honderden gezinnen ondersteunt. In dit jubileumjaar, toepasselijk ook het Internationale Jaar van de Vrijwilliger, organiseert de dienst

Lees meer »

Warmte trekt streep door Laureaten- en afsluitfeest van kunstacademie in Izegem: “Binnentemperatuur van 30°C maakt optredens onverantwoord”

De aanhoudende hitte eist nu ook haar tol bij kunstacademie Art’Iz. Door de tropische temperaturen ziet de organisatie zich genoodzaakt om zowel het Laureatenfeest van vrijdagavond als het grote afsluitfeest G.A.A.F. van zaterdag volledig te annuleren.
The post Warmte trekt streep door Laureaten- en afsluitfeest van kunstacademie in Izegem: “Binnentemperatuur van 30°C maakt optredens onverantwoord” appeared first on KW.be.

Lees meer »

40 jaar Voetje voor Voetje

Wandelclub Voetje voor Voetje vierde zijn 40-jarig bestaan met een clubwandeling en een gezellige barbecue. De club ontstond in september 1986 ter gelegenheid van de Stoomtuigkermis in Gits. Georges Carette, vandaag nog steeds lid en bestuurslid, en de gebroeders Defrancq kwamen destijds op het idee. Op die eerste wandeling kwamen 86 wandelaars af en het …
The post 40

Lees meer »