19-jarige jongeman doodgestoken tijdens Fêtes de Wallonie

Tijdens de Fêtes de Wallonie is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 19-jarige man neergestoken in het centrum van Namen. Dat bevestigt het parket.

Meer krantenkoppen in België

Stad Gent schuldig aan onopzettelijke doding bij storm die leven kostte aan 2 mensen: “Gebrekkig parkbeleid”

De Stad Gent is schuldig aan onopzettelijke doding en onopzettelijke slagen en verwondingen bij storm Ciarán, die in 2023 het leven kostte aan 2 mensen. Dat heeft de rechtbank geoordeeld. Volgens de rechter heeft een gebrekkig parkbomenbeleid van de stad tot hun dood geleid. De nabestaanden van de slachtoffers krijgen schadevergoedingen van tienduizenden euro’s.

Lees meer »

Eerste Repair Café in Hooglede is een succes: “We willen nu gestaag groeien”

Op zaterdag 20 juni organiseerde Raak Hooglede-Gits de allereerste editie van hun Repair Café in Zaal ’t Hoge in de Hogestraat. Bezoekers kunnen er terecht met kapotte elektrische toestellen, kleding, speelgoed en andere gebruiksvoorwerpen. In oktober en december komen er nieuwe edities.
The post Eerste Repair Café in Hooglede is een succes: “We willen nu gestaag groeien” appeared first

Lees meer »

Buckingham Palace wordt geen woonpaleis meer

Koning Charles en koningin Camilla blijven in Clarence House wonen. Ook als de renovatie van Buckingham Palace voltooid is, trekt het Britse koningspaar niet in het beroemde paleis, is donderdag bekendgemaakt bij de jaarlijkse openbaring van de koninklijke financiën.

Lees meer »

Weduwe Hans Otten bedankt iedereen voor massale steun: “Allemaal welkom om te genieten van glas champagne, oesters en ons heerlijke terras aan het MAS”

Colette van Remortel, weduwe van televisiepresentator en radiomaker Hans Otten (55) bedankt op Instagram iedereen voor de vele steunbetuigingen die ze mocht ontvangen na het overlijden van haar man vorige maand. Zaterdag nodigt ze iedereen uit voor een glas champagne met verse oesters aan haar horecazaak in Antwerpen.

Lees meer »

Deze zomer weer van alles te beleven in het Sint-Annapark: “Springen, klimmen, wandelen en virtuele monstertjes…”

Het Sint-Annapark wordt tijdens de zomermaanden opnieuw omgetoverd tot een sport- en speelparadijs. “Van maandag 6 juli tot en met zondag 30 augustus kan je ter hoogte van het voetbalterrein zowel springen, klimmen, wandelen als ontspannen”, klinkt het bij het gemeentebestuur.
The post Deze zomer weer van alles te beleven in het Sint-Annapark: “Springen, klimmen, wandelen en virtuele monstertjes…”

Lees meer »