Achter Hejj schuilt een stevig trio dat weet hoe je een digitaal product bouwt én schaalt. Jochen Callens (46, ex-founder van Jobtoolz) tekent voor sales en strategie. Hij leidde zijn vorige ATS-tool naar 32 landen voor hij hem verkocht. Stijn Vanlerberghe (38) brengt jaren ervaring mee als B2B-marketingconsultant voor kmo’s, terwijl software engineer Kjell Kind (36) de technische ruggengraat vormt. Hij was eerder technical lead bij Colruyt en AGO, waar hij het HR-platform NxT People uitbouwde.
Met Hejj richten ze zich op een aloude frustratie in kmo-land: het evaluatieproces. “Vandaag zitten bedrijven nog te jongleren met Word-documenten, Excel-sjablonen en notities die overal rondslingeren”, klinkt het. Hejj digitaliseert het volledige traject en stimuleert tegelijk een cultuur van continue feedback. Alles gebeurt in één platform dat gesprekken centraal bewaart en via AI de belangrijkste inzichten naar boven haalt. Geen gedoe meer met losse actiepunten of vergeten afspraken.
Budget en branding
De naam is bewust simpel. Hejj verwijst naar de start van elk gesprek “hey”, maar dan in Scandinavische stijl. Dat het uiteindelijk “hejj” met twee j’s werd, had evenveel met budget als met branding te maken: hej.io met één j kostte 13.000 euro, hejj.io amper 63 euro. “Inmiddels valt de naam net op door die twee j’s. Mensen onthouden het.”
“Vandaag zitten bedrijven nog te jongleren met Word-documenten, Excel-sjablonen en notities die overal rondslingeren”
Wat Hejj vooral wil zijn: extreem gebruiksvriendelijk. “De kmo-markt zit niet te wachten op ingewikkelde all-in-one-systemen. Wij willen één ding uitzonderlijk goed doen.” De eerste demo’s leverden meteen de feedback op waarop ze hoopten: “Dit is makkelijk. Dit is intuïtief.” Intussen zijn de eerste klanten aan boord en mocht Hejj ook binnen bij StartIt KBC, 75 geselecteerden op 420 kandidaten.
Binnen een jaar ambieert Hejj marktleider te zijn in performance management voor middelgrote bedrijven in België, daarna lonkt Europa. Maar bovenal willen ze iets veranderen aan hoe evaluaties vandaag aanvoelen. “Het mag eenvoudiger, menselijker, leuker zelfs. Als dat lukt, doen we ons werk goed.”
The post Hejj wil het evaluatieproces bij kmo’s eenvoudig maken: “Als dat lukt, doen we ons werk goed” is provided by KW.be.
