DIGI heeft het aantal klanten voor zijn mobiele telecomdiensten in België in juli, augustus en september met 16.000 kunnen optrekken tot ongeveer 78.000. Dat blijkt uit het financiële kwartaalrapport van het Roemeense moederbedrijf DIGI Communications.
Het cijfer omvat enkel de klanten op het mobiele netwerk van de nieuwkomer op de Belgische markt. Over het vaste netwerk dat DIGI uitrolt, geven de Roemenen nog geen cijfers. DIGI legt eigen glasvezelkabels aan in onder meer Brussel en Gent.
In het zomerkwartaal voegde DIGI sneller klanten toe dan in het kwartaal daarvoor, toen het klantenbestand met maar 9.000 aandikte.
Goedkoop
DIGI positioneert zich als prijsbreker. Het kwam vorig jaar in december op de markt met een abonnement aan 5 euro per maand met 15 GB data inbegrepen. Intussen geeft de provider voor hetzelfde geld 20 GB data. Begin juni kwam er nog een goedkoper instapabonnement bij van 3 euro voor 5 GB.
Het kwartaalrapport van de Roemenen leert overigens dat er verschuivingen hebben plaatsgevonden in de aandeelhoudersstructuur van DIGI Belgium. Via een kapitaaloperatie heeft DIGI Roemenië zijn belang in de joint venture met het Belgische Citymesh verhoogd van 51 naar 76,91 procent.
The post DIGI won in derde kwartaal 16.000 klanten bij is provided by KW.be.
