PULPE. zet een nieuwe stap in zijn groeiverhaal en lanceert eind november een crowdfundingcampagne via WinWinner. Oprichter Flo Rys (34) is geen onbekende in de regio, en al zeker geen man die omwegen maakt. “Het is simpel begonnen. Ik werkte in een smoothiebar, mijn eerste echte job. Toen mijn baas stopte, heb ik het kraampje overgenomen. Ik had al een eigen visie klaar, met naam, logo en concept. Dat was het moment waarop PULPE. geboren werd.”
Vandaag is het merk uitgegroeid tot een herkenbare formule: pasta, smoothies en koffie, snel maar degelijk, cool zonder franje. “Fastfood kan goed, gezond en rendabel zijn. Wij zoeken altijd dat evenwicht tussen kwaliteit, klantplezier en winst.”
De wortels van PULPE. liggen in Moeskroen en Kortrijk, en dat is geen toeval. “Dat is mijn speelterrein. Ik wil tonen dat je een keten kunt bouwen vanuit een kleine stad, gewoon met werk en goesting.”
Derde vestiging
De derde vestiging opent binnenkort in Roeselare, op de Grote Markt. “Die kans kwam via de stad. Zonder dat uitzonderlijke pand hadden we misschien geen derde winkel geopend.” De afgelopen jaren leerden Flo en zijn team vooral omgaan met verschillen tussen locaties, doelgroepen en teamstructuren. “Elke dag is een leermoment. We zijn professioneler geworden in alles: leidinggeven, onderhandelen, structureren.”
“Wij zoeken altijd dat evenwicht tussen kwaliteit, klantplezier en winst”
Voor die verdere professionalisering zoekt PULPE. nu investeerders. De banken financieren 80 procent van de nieuwe vestiging, de WinWinner-campagne moet het eigen vermogen versterken en ruimte bieden voor een trage opstart of extra kosten. Investeerders krijgen een rendement van 4,5 procent plus belastingvoordeel (Vlaamse particulieren) of 9 procent voor alle andere investeerders.
Voordeel voorzien
“Crowdfunding is een manier om mensen mee te laten bouwen. Het is de eerste stap. Later mik ik op business angels of fondsen.” De officiële lancering is gepland eind november 2025. En ja, een voordeel voor investeerders zit in de pijplijn. “Er komt iets. Ik vind het logisch om iets terug te doen.”
De ambitie blijft groot: binnen tien jaar honderd vestigingen in België, Frankrijk en Nederland. Of zoals Flo het samenvat: “Why not us? Als je gelooft, werkt en het goed doet, is alles mogelijk.” (TV)
The post PULPE. lanceert crowdfunding en droomt luidop van honderd vestigingen: “Fastfood kan goed, gezond en rendabel zijn” is provided by KW.be.
