Tijl Depoortere en Lex Vlooswijk van Jazz Eetcafé lanceerden in juni samen met Luc Vermeersch van brouwerij De Leite in Oostkamp, een actie rond het biertje ‘Tietje’, een Belgisch bier met een knipoog en een non-alcoholische variant. Per verkocht flesje of glas Tietje zou 0,50 euro geschonken worden aan de Beautiful After Breast Cancer-foundation. De opbrengst met de verkoop van het bier en andere initiatieven bedraagt 1.157 euro
Jazz Eetcafé aan de Jan Persijnstraat overhandigde een cheque van 1.157 euro aan de Beautiful After Breast Cancer-foundation, kortweg BABC. Sinds juni werd per verkocht flesje of glas Tietje een halve euro aan de kant gelegd.
1.160 Tietjes
“Er zijn 896 getapte Tietjes en 264 alcoholvrije Tietjes verkocht. We hebben daarbij een loterij georganiseerd met mooie prijzen: er zijn 225 lotjes verkocht en er kwamen 352 euro vrije giften binnen”, aldus Lex en Tijl. Schepen Trui Steenhoudt (N-VA) trok een 10-tal lotjes uit de doos. De winnaars krijgen een badjas of drinkfles met twee borstjes op, het logo van BABC. De totale opbrengst van de actie bedraagt 1.157 euro. De cheque werd overhandigd aan Kaat Van De Keer van BABC. Ze is vrijwilliger binnen het uitvoerend comité van de organisatie en focust zich voornamelijk op communicatie en algemene organisatie.
“Geen patiënt mag zich alleen voelen in het borstkankertraject”
Kaat Van De Keer
“We zijn verrast met de mooie opbrengst. De steun van Jazz Kortrijk via de tombola en de opbrengst van de bierverkoop betekent veel voor ons. De opbrengst zal rechtstreeks bijdragen aan onze werking, van Boobie Bags tot informatiemomenten. We zijn Jazz Kortrijk dan ook bijzonder dankbaar om mee hun schouders te zetten onder onze missie: geen patiënt mag zich alleen voelen in het borstkankertraject.”
Een verschil maken
“Deze actie kaderde binnen de lancering van onze jongerencampagne die borstkanker bespreekbaar maakt op een frisse, creatieve en toegankelijke manier”, duidt Kaat Van De Keer. Bij BABC draait alles om méér dan medische zorg. “Wij zetten ons dagelijks in om borstkankerpatiënten écht te ondersteunen, fysiek en mentaal, vóór, tijdens én na hun behandeling. Dat doen we via Boobie Bags, zorgpakketten voor nieuwe patiënten, informatieve events, toegankelijke workshops voor patiënten en hun naasten, het ondersteunen van wetenschappelijk borstkankeronderzoek en het delen van correcte, begrijpbare informatie via onze drukbezochte onlinekanalen. Veel patiënten ervaren een groot informatietekort: daar proberen we actief een verschil in te maken.”
The post Dankzij 1.160 Tietjes: Jazz Eetcafé schenkt 1.157 euro aan de Beautiful After Breast Cancer-foundation is provided by KW.be.
