Recensie ‘Goodbye Julia’| Twee vrouwen, twee culturen, één vriendschap

13:45 De Soedanese regisseur Mohamed Kordofani maakt van een persoonlijk drama van twee vrouwen een aangrijpend verhaal over de ellende in Soedan. En toch verliest hij niet alle hoop.

Meer krantenkoppen in België

LIVE. Campagneteam van Trump schroeft beveiliging op na moordaanslag

Ex-president Donald Trump is met bloed aan zijn oor van het podium geëvacueerd nadat er schoten werden gelost tijdens een campagnebijeenkomst in Pennsylvania. De Republikeinse presidentskandidaat hief vlak na de moordpoging zijn vuist omhoog, toen hij in veiligheid werd gebracht. Volg hier alle ontwikkelingen rondom het schietincident.

Lees meer »

Amerika-kenner over Trumps running mate: “Met Vance lanceert hij zijn opvolger voor lange termijn”

De man die Donald Trump als zijn running mate en dus mogelijks vice-president aanstelde, J.D. Vance, was acht jaar geleden nog een rabiate tegenstander van Trump. Hij suggereerde zelfs dat Trump “de Amerikaanse Hitler” was. Waarom koos Trump deze senator uit Ohio als zijn rechterhand die zich plots wél achter de Republikeinse presidentskandidaat schaart? Expert Amerikaanse politiek Herman Matthijs (UGent,

Lees meer »

Hond Jo-Jo terug bij eigenaar na kort geding met Anton Corbijn

Hond Jo-Jo is terug bij zijn eigenaar Michael Ruben op Ibiza. Dat heeft Paul Tjiam, de advocaat van de eigenaar van Jo-Jo, vrijdag aan het ANP laten weten. Jo-Jo logeerde een paar maanden bij de Nederlandse fotograaf Anton Corbijn in Amsterdam, maar deze weigerde het dier af te staan toen Ruben Jo-Jo weer terug wilde hebben. De rechtbank oordeelde woensdag

Lees meer »

Dubbelcheck voor Olympische Spelen: na Franse minister van Sport neemt ook burgemeester Parijs duik in Seine

De burgemeester van Parijs, Anne Hidalgo, het hoofd van het organisatiecomité van de Olympische Spelen, Tony Estanguet, en de prefect van de regio Île-de-France, Marc Guillaume, hebben woensdag een duik in de Seine genomen. Met hun symbolische actie, op negen dagen voor de Olympische Spelen, waarbij er wedstrijden in de rivier zullen plaatsvinden, willen ze aantonen dat het water zuiver

Lees meer »

Amerika-experten over de aanslag op Trump: “Die bebloede Trump: dat wordt hét beeld van de verdere campagne”

De moordpoging op Trump legt de verkiezingscampagne in een nieuwe, andere plooi. Já, Trump zal vooruit schieten in de peilingen. En já, hij zal dit incident uitknijpen tot de laatste druppel. Dat zeggen Amerika-experten David Criekemans en Herman Matthijs. “Trump komt hieruit als een man die in crisis onmiddellijk reageert. Dat zal op de kiezers beslist indruk maken.”

Lees meer »